WELCOME TO ARMY_RULES BLOG

Monday, August 8, 2011

AKU, 2040 DAN HAJI



Aku hendak berkongsi sedikit mengenai isu yang aku cuba utarakan mengenai haji ini… Setelah mengikut nasihat emak dan ayah aku untuk pergi mendaftar HAJI lebih awal di Pejabat Tabung Haji Cawangan Pendang, Kedah… Lembaga Tabung Haji Malaysia telah meletakkan tahun peruntukan untuk aku tunaikan HAJI ialah pada tahun 1461 HIJRAH iaitu  bersamaan dengan TAHUN 2040…

 Hal ini berlaku kerana kepenuhan rakyat Malaysia yang mendaftar HAJI, dengan masalah peruntukan yang diberikan oleh kerajaan Arab Saudi kepada kerajaan Malaysia masih tidak mampu menampung jumlah rakyat Malaysia yang terlampau ramai yang ingin menunaikan Rukun Islam ke-3 di TANAH SUCI ALLAH itu…

Kalau mengikutkan tahun peruntukan yang diberikan iaitu pada tahun 2040, aku akan berumur 50 TAHUN untuk menunaikan HAJI di Kota Mekah… MasyaALLAH lambat lagilah aku hendak menunaikan haji, itu pun kalaulah ALLAH masih memberikan aku umur yang panjang untuk terus hidup sehingga tahun itu… Namun, Aku akan sentiasa berdoa agar ALLAH memberikan kesempatan dan umur yang panjang untuk aku menunaikan haji dalam kehidupan ini sebelum menghadap-NYA InsyaALLAH…

Aku juga nasihatkan kepada semua sahabat dan saudara seIslam lain yang masih belum mendaftar HAJI untuk membuat sedemikian rupa di Pejabat Tabung Haji seluruh Malaysia sebelum terlambat oleh kerana penuh sehingga tahun keberapa pula nanti baru boleh menunaikan haji dan kita juga perlu berdoa agar kerajaan Arab Saudi dapat mambukakan peruntukan lagi kepada rakyat Malaysia… InsyaALLAH

3 comments:

Anonymous said...

wah! hehe.. alhamdulillah.. :) moga dapat.. aminnnn

zahidahmy said...

semakin ramai umat islam berkejar y=untuk menunaikan rukun islam..insyaAllah..ade rezekinye nnti..kita akan jejakkan kaki ke tanah suci..semoga hajat anda tercapai..amin...:)

Shabab said...

haji rukun yg ke 5 la saudara..(^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

THE WAY OF MY LIFE