WELCOME TO ARMY_RULES BLOG

Monday, July 2, 2012

FINAL EURO 2012 @ POLAND/UKRAINE



Akhirnya Perlawanan EURO 2012 di Poland-Ukraine kini telah pun berakhir dengan kemenangan kepada Pasukan negara Sepanyol yang merupakan Juara Bertahan buat 2 musim berturut-turut dengan menewaskan pasukan negara Italy dengan 4 – 0 pada perlawanan akhir yang diadakan pada awal pagi Isnin (02/07/2012 pada waktu tempatan) yang bertempat di Stadium Kyiv, Ukraine. Sepanyol juga berjaya mencipta sejarah dengan hatrik memenangi 3 piala utama dalam masa 4 tahun di peringkat antarabangsa iaitu EURO 2008, FIFA World Cup 2012 dan EURO 2012.


            Pada perlawanan akhir EURO 2012 Poland-Ukraine, ternyata penguasaan jelas dikuasai oleh pasukan Sepanyol dengan kekuatan jentera tengahnya yang sentiasa mengucar-kacirkan pertahanan Italy semenjak sepak mula lagi. Penyudah dan larian pantas serta hantaran pendek yang berkesan memberi kelebihan kepada mereka untuk menjaringkan gol.
           

Walaupun Italy juga memberikan tentangan yang hebat namun ia seakan tidak menjadi pada perlawanan itu dengan kerapuhan benteng pertahanan serta ketumpulan jentera serangan Italy tidak mampu merobek kekentalan pertahanan pasukan lawannya dan menyebabkan perlawanan berat sebelah.


Jaringan Gol (Sepanyol 4 – 0 Italy)    :
·                       Fabregas => David Silva (Minit – 14)
Ø  Kepantasan dan ketajaman Fabregas mengelecek bola dalam kotak penalti memang tidak boleh dinafikan dengan hantaran cantik sebelum mudah ditanduk masuk oleh David Silva

·                        Xavi => Jordi Alba (Minit – 41)
Ø  Hantaran kemas dari Xavi dari tengah padang serta larian pantas Jordi Alba membolehkannya dia melepasi kesemua barisan pertahanan sebelum mendapat bola dan dengan tenang membolosi gol kedua untuk Sepanyol sebelum separuh masa pertama tamat

·                         Xavi => Fernando Tores (Minit – 83)
Ø  Sekali lagi hasil hantaran kemas dari Xavi pada minit ke 83 kepada penyerang sensasi Sepanyol dan Chelsea, Fernando Tores dengan berjaya mengelak perangkap offside sebelum mudah menolak ke arah gol dengan mengelirukan penjaga gol Italy, Buffon

·                         Torres => Juan Mata
Ø  Hantaran 1/2 di antara kedua dua pemain Chelsea itu di dalam kotak penalti Italy, berjaya mengelirukan pertahanan pasukan lawan sebelum dengan mudah Juan Mata menewaskan Gianluigi Buffon untuk gol yang ke-4 Sepanyol.


          Pada perlawanan akhir tersebut, Sepanyol memang layak memenangi pasukan Italy serta mengekalkan kejuaraan EURO mereka berturut-turut. Kini tamatlah EURO bagi edisi ke-13, Jumpa lagi pada EURO 2016 @ France dan yang paling utama adalah FIFA WORLD CUP 2014 @ RIO di Jenerio, Brazil.

EURO 2012 HAS FINISH
&
WILL REPLACE TO 

~ THE FIGHT WILL BE CONTINUE ~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

THE WAY OF MY LIFE